Reklamační řád
Článek I.
Úvodní ustanovení
- Tento dokument vydává společnost I am Ema s.r.o., IČO: 11799021, se sídlem: Korunní 2569/108, Vinohrady, 101 00 Praha 10, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném u Městského soudu v Praze, pod sp. zn. C 354694, která je provozovatelem a vlastníkem internetových stránek www.vyslovuj.cz a poskytovatelem služby Vyslovuj® (dále jen „Poskytovatel“).
- Bankovní účet Poskytovatele: 117990212 / 2010, vedený u Fio banka, a.s.
- Kontaktní osoba: Richard Erben, jednatel
- E-mailový kontakt na Poskytovatele: podpora@vyslovuj.cz
- Tento dokument („Reklamační řád“) obsahuje podmínky pro reklamaci vad služeb Vyslovuj® a další související ustanovení.
- Pojmy použité v tomto dokumentu s velkým začátečním písmenem, pokud nejsou definovány přímo v tomto dokumentu (Reklamačním řádu), mají stejný význam, jaký je jim přiřazen v Obchodních podmínkách služby Vyslovuj® – dostupnými pod odkazem zde.
- Jednotlivá ustanovení tohoto Reklamačního řádu budou vykládána vždy v kontextu pravidel vyplývajících z Obchodních podmínek.
Článek II.
Odpovědnost za vady. Reklamace
- Poskytovatel odpovídá za to, že objednaná služba Vyslovuj® odpovídá v příslušném typu členství ujednanému popisu, množství, funkčnosti, kompatibilitě a dalším ujednaným vlastnostem a že je vhodná k účelu, pro který jej Člen, resp. Předplatitel a příp. Uživatel požaduje a s nímž Poskytoval souhlasil.
- Poskytovatel se bude snažit zabezpečit dostupnost internetových stránek www.vyslovuj.cz a služby Vyslovuj® 24 hodin denně 7 dní v týdnu; tuto dostupnost však není možné garantovat, jelikož z různých technických (problémy na straně serveru, údržba systému atd.) a jiných příčin může ve výjimečných případech nastat dočasná nedostupnost služby Vyslovuj®.
- V případě výpadku služby Vyslovuj® nebo výskytu jakékoliv chyby v službě Vyslovuj® (dále jen „Vada“), kterou Člen, Předplatitel identifikuje, je tento povinen Poskytovatele na takovou skutečnost bez zbytečného odkladu upozornit (emailem na adrese podpora@vyslovuj.cz, telefonicky na +420 723 14 15 13, nebo písemně na adrese sídla Poskytovatele). Chybou v službě Vyslovuj® se rozumí jakákoliv chyba ve službě Vyslovuj®, která nebrání užívání jakékoliv funkční části rozhraní služby Vyslovuj®. Výpadkem služby Vyslovuj® se rozumí jakákoliv chyba a/nebo soubor chyb, které brání užívání jakékoliv funkční části rozhraní služby Vyslovuj®.
-
Výluky z odpovědnosti za vady: Poskytovatel neodpovídá za Vady služby Vyslovuj® a jakékoliv škody s tím spojené v těchto případech:
- Vada byla způsobena zásahem jiného subjektu než Poskytovatele;
- Vada prokazatelně nevznikla zásahem Poskytovatele;
- Vada vznikla z důvodu používání nevhodného zařízení na straně Člena, Předplatitele nebo Uživatele (např. nedostatečná rychlost internetového připojení, používání hardwarového zařízení bez dostatečného výkonu k zajištění plynulého chodu služby Vyslovuj®, nebo používání hardwarového zařízení s nepodporovaným nebo neaktualizovaným software – operačním systémem nebo webovým prohlížečem apod.);
- Vada nastala v důsledku nesprávného užívání služby Vyslovuj® Členem, Předplatitelem nebo Uživatelem;
- Vada vznikla v důsledku neposkytnutí informací (Členem, Předplatitelem nebo Uživatelem Poskytovateli) nutných pro řádné uvedení účtu, resp. Profilu do provozu;
- Vada nastala v důsledku vyšší moci;
- Vada byla způsobena z důvodu nedostupnosti externích zdrojů, za kterou Poskytovatel neodpovídá, a to zejména výpadek elektrické sítě, výpadek počítačové sítě, výpadek serveru či jiné selhání technického vybavení nutného pro provoz a zpřístupnění služby Vyslovuj®;
- Vada byla způsobena vadnými podklady a pokyny, které byly Poskytovateli poskytnuty ze strany Člena, Předplatitele nebo Uživatele a/nebo třetích osob jimi pověřených.
-
S ohledem na výše uvedené tedy platí, že Člen, resp. Předplatitel smí u Poskytovatele uplatnit (reklamovat) Vady pouze v případě kumulativního splnění těchto podmínek:
- Vada je reklamována oprávněnou osobou (tzn. Členem, resp. Předplatitelem);
- Vada je reklamována včas (tzn. bez zbytečného odkladu co oprávněná osoba podávající reklamaci Vadu zjistila nebo při náležité pozornosti zjistit měla;
- Poskytovatel za danou Vadu odpovídá (tzn. neuplatní se výluky dle čl. II odst. 4 tohoto Reklamačního řádu).
- V reklamaci se uvede identifikace osoby podávající reklamaci, název využívaného typu členství, stručný popis Vady a okolnosti při/po kterých se daná reklamovaná Vada projevuje a požadovaný způsob vyřízení reklamace ve smyslu bodů 7 až 10 tohoto článku Reklamačního řádu. Osoba podávající reklamaci je povinna ve své reklamaci důsledně a pravdivě vylíčit všechny body podle předchozí věty.
-
Je-li osobou uplatňuji reklamaci Předplatitel může při řádné a včasné reklamaci v závislosti na povaze Vady požadovat:
- primárně bezplatné odstranění Vady (k tomu viz bod 10 tohoto článku Reklamačního řádu); nebo
-
přiměřenou slevu z ceny služby nebo odstoupit od smlouvy, pokud:
- Poskytovatel vadu odmítl odstranit nebo ji neodstranil v přiměřené době po jejím vytknutí tak, aby tím osobě uplatňující reklamaci nezpůsobil značné obtíže; nebo
- se Vada projeví opakovaně; nebo
- je Vada podstatným porušením Smlouvy, nebo
- je z prohlášení Poskytovatele nebo z okolností zjevné, že Vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro osobu uplatňující reklamaci.
- Je-li osobou uplatňuji reklamaci jiná oprávněná osoba než Předplatitel, může daná osoba při řádné a včasné reklamaci v závislosti na povaze Vady požadovat odstranění Vady nebo odstoupit od smlouvy, a to za stejných podmínek jako je uvedeno v bodu 7 tohoto článku Reklamačního řádu; pro odstranění jakýchkoli pochybností se uvádí, že těmto osobám nárok na přiměřenou slevu z ceny nenáleží.
- Poskytovatel zaregistruje řádně uplatněnou reklamaci ve své evidenci reklamací. Je-li osoba podávající reklamaci spotřebitelem, je Poskytovatel povinen jí vydat písemné potvrzení o tom, kdy právo uplatnila, co je obsahem reklamace, jaký způsob vyřízení reklamace požaduje a kontaktní údaje spotřebitele pro účely poskytnutí informace o vyřízení reklamace.
- V případě, že se potvrdí výskyt reklamované Vady, za kterou Poskytovatel odpovídá, vyvine Poskytovatel nezbytné úsilí, aby byla taková Vada odstraněna v co nejkratším čase, tak, aby tím osobě uplatňující reklamaci nezpůsobil značné obtíže, přičemž se zohlední povaha věci a účel, pro který byla služba danou osobou pořízena, resp. dané osobě poskytována. Poskytovatel je však v mezích toho oprávněn rozhodovat o prioritě a postupu provádění oprav jednotlivých Vad, jakož i o délce doby nutné k provedení takových oprav (odstranění Vady).
- Odstoupením od smlouvy se závazek zrušuje od počátku. Bylo-li však již dle Smlouvy Poskytovatelem částečně plněno, má odstoupení účinky jen ohledně nesplněného, resp. dosud neposkytnutého zbytku plnění; Poskytovatel proto v případě odstoupení od smlouvy vrátí pouze odpovídající část zaplacené ceny vztahující se k danému nesplněnému, resp. dosud neposkytnutému zbytku plnění, a to bez zbytečného odkladu po odstoupení.
-
Poskytovatel je povinen vyřídit reklamaci v souladu se zákonem a podle okolností ukončit reklamační řízení rozhodnutím o reklamaci a jedním z následujících způsobů:
- oznámením o odstranění vady;
- vyplacením přiměřené slevy z ceny;
- odůvodněným zamítnutím reklamace (např. z důvodu opožděné reklamace, nebo výskytu výluky z odpovědnosti za vady apod.).
- O výsledku reklamace bude osoba podávající reklamaci informována bezprostředně po ukončení reklamačního řízení emailem; emailem bude dané osobě rovněž doručen reklamační protokol.
- Poskytovatel nenese odpovědnost za případné škody, které si Člen, Předplatitel, nebo Uživatel způsobí sám, nebo které si tento přivodí nesprávným zacházením se službou Vyslovuj®, které je v rozporu s pokyny Poskytovatele nebo s účelem Smlouvy o poskytování služby Vyslovuj®.
- Poskytovatel nese vůči Členovi, resp. Předplatiteli odpovědnost za škodu pouze v případě, že bude nepochybně prokázáno, že tomuto škoda skutečně vznikla, tato škoda byla řádně vyčíslena a škodu způsobila výlučně služba Vyslovuj®, resp. zásahy Poskytovatele v souvislosti se zajišťováním služby Vyslovuj®. V případě, že Členovi, resp. Předplatiteli, vznikne porušením jakékoliv povinnosti Poskytovatele škoda, za niž Poskytovatel odpovídá, zavazuje se Poskytovatel nahradit takovou škodu v penězích pouze do výše, která (v součtu za veškeré škody v důsledku jakýchkoli porušení, za které odpovídá Poskytovatel) převyšuje částku 10.000 Kč.
- Poskytovatel, Člen, Předplatitel, ani Uživatel neodpovídají za porušení svých povinností vyplývajících z Reklamačního řádu, bylo-li to způsobeno vyšší mocí. Za vyšší moc se považuje okolnost, která nastala nezávisle na vůli povinné strany, pokud brání ve splnění povinností, přičemž nelze spravedlivě požadovat, aby povinná strana tuto překážku nebo její následky překonala či odvrátila, a to ani s vynaložením veškerého úsilí, na kterém lze trvat. Povinná strana se nemůže dovolat vyšší moci, pokud na její účinky bez zbytečného odkladu písemně neupozornila.
Článek III.
Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů
- Pokud spotřebitel není spokojen se způsobem, kterým Poskytovatel vybavil jeho reklamaci nebo pokud se domnívá, že Poskytovatel porušil jeho práva, má spotřebitel možnost obrátit se na Poskytovatele (e-mailem na e-mailovou adresu podpora@vyslovuj.cz) se žádostí o nápravu.
- Pokud Poskytovatel takové žádosti o nápravu nevyhoví, nebo na ní neodpoví ani ve lhůtě 30 dnů od odeslání takové žádosti, má spotřebitel právo podat návrh na zahájení mimosoudního řešení spotřebitelského sporu v souladu s ustanovením § 20f zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění. Tím není dotčena možnost spotřebitele obrátit se na soud.
- Poskytovatel tímto informuje spotřebitele, že subjektem mimosoudního řešení spotřebitelských sporů je Česká obchodní inspekce, Inspektorát ČOI pro Středočeský kraj a Hl. m. Praha, Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, tel.: + 420 296 366 219. Informace týkající se České obchodní inspekce jsou dostupné na internetové adrese www.coi.cz. Formulář pro mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při ČOI je dostupný na https://adr.coi.cz/cs.
- Spotřebitel může k podání návrhu na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu využít platformu pro řešení sporů on-line – viz odkaz: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=CS.
Článek IV.
Závěrečná ustanovení
- Tento Reklamační řád platí v tom znění, které je uvedeno internetových stránkách www.vyslovuj.cz v den odeslání jeho Objednávky ve smyslu Obchodních podmínek.
- Poskytovatel smí tento Reklamační řád kdykoli změnit; změna Reklamačního řádu však nemůže druhou smluvní stranu zpětně negativně postihnout.
- Vztahy mezi Poskytovatelem a druhou smluvní stranou v tomto Reklamačním řádu blíže neupravené, týkající se odpovědnosti za vady nebo reklamace, se řídí právním řádem České republiky, především Občanským zákoníkem a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění.
- Pokud se jakékoliv ustanovení tohoto Reklamačního řádu stane neplatným či nevymahatelným, nebude to mít vliv na platnost a vymahatelnost ostatních ustanovení tohoto Reklamačního řádu. Poskytovatel a druhá smluvní strana se zavazují nahradit neplatné nebo nevymahatelné ustanovení novým ustanovením, kterého znění bude odpovídat úmyslu vyjádřenému původním ustanovením a tímto Reklamačním řádem jako celku.
- Odesláním Objednávky Poskytovateli druhá smluvní strana souhlasí s tímto Reklamačním řádem, který je součástí Obchodních podmínek.
Poslední aktualizace: 2.10.2023